1967. június 7. (Istenről, hatnapos háborúról...)

Nyomtatóbarát változat

Az Anya

Agendája

 

Van valami amit hozzátennék ahhoz amit a minap beszéltünk az Istenivel kapcsolatban.1 Valaki kérdezte tőlem: "És mi a csuda az Isten?"

Egy szöveg Sri Aurobindotól erről szól. Itt is van:

A szeretet az elválasztás szenvedéséből a tökéletes egyesülés üdvösségébe vezet minket, de anélkül, hogy elveszítenénk az egyesülés aktusának azt az örömét, amely a lélek legnagyobb felfedezése, és amely hosszú előkészületét szolgálja a kozmosz életének. Következésképpen, Istent a szereteten keresztül megközelíteni azt jelenti, hogy felkészítjük magunkat a lehető legnagyszerűbb spirituális beteljesedésre.

(The Synthesis of Yoga, XXI.III.523)

Az utolsó mondattal kapcsolatban kérdezte valaki tőlem: "Mi az Isten?", így ez volt a válaszom (értelmezve az "Isten" szót)

„Ez az a név, amelyet az ember adott mindannak, ami meghaladja őt és uralkodik felette, mindannak, amit nem ismerhet meg, de aminek alá van vetve.”

A "mindannak, ami meghaladja őt" helyett mondhatnánk "annak, mi meghaladja őt", mivel intellektuális szempontból a "mindannak, ami" vitatható. Úgy értem, van "valami" - egy meghatározhatatlan és megmagyarázhatatlan valami - és az ember mindig is úgy érezte, uralt, a valami által. Az túl van minden lehetséges megértésén és uralja őt. És akkor a vallások egy nevet adtak annak, amit az ember úgy hívott Isten. A franciák úgy hívják Dieu az angolok God más nyelveken másként hívják, de egyébként ez ugyanaz.

Szándékosan nem adok semmilyen meghatározást. Mivel egész életemen át tartó érzés volt, hogy ez egy puszta szó, és egy szó, amely mögé az emberek, egy csomó nagyon nem kívánatos dolgot odatesznek... Ez az elképzelés Istenről, aki azt állítja, "az egyetlen", ahogy ők mondják: "Isten az egyetlen." ahogy mondani szokták: "Isten az egyetlen." Ám úgy érzik és azt mondják, ahogy Anatol France fogalmazott (azt hiszem ez volt Az Angyalok Lázadásában), hogy Isten, aki azt akarja, hogy ő az egyedüli és az igazi isten. Ez volt ami engem teljesen ateistává tett, ha mondhatom így, amikor gyerek voltam, nem voltam hajlandó elfogadni, egy lény, BÁRKI IS VOLT, aki kihirdette magát egyetlennek és mindenhatónak. Még ha feltételezzük is, hogy egyedüli és mindenható, (nevet) akkor sem lett volna joga kihirdetni. Ez így volt a fejemben. Tudtam egy órás beszédet tartani erről, megmutatva minden vallásban, hogy hogyan kezelik ezt a problémát.

Mindenesetre, az általam fellelhető leginkább objektív meghatározást adtam. És ahogy a minap a "Mi az Isteni?", megpróbáltam a dolog érzetét adni, itt a szó használata ellen akartam küzdeni, ami nekem üres, de veszélyesen az.

Emlékszem, egy nagyon erőteljes sorra a "Savitri"-ben, amely ezt mondja el néhány nagyon csodálatos szóban. Azt mondja: "„A testetlen Névnélküliség, amely látta Istent MEGSZÜLETETNI...” 2

Mondtam neked a minap, hogy találkoztam D.-hölggyel, mielőtt elment [felkutatni egy Tibeti gurut] és beszélgettünk egymással. Beszéltem neki Sri Aurobindoról és a tanításáról. De hitet váltott! Igen, tényleg. Ismét írt nekem egy levelet, amit ma kaptam meg (ez a második levél amit onnan írt nekem), amelyben azt mondja, hogy már találkozott a híres tibeti bölccsel, akivel szeretett volna beszélni... Úgy néz ki, hogy a guru kigúnyolta, - nem így mondja, hanem azt mondja, hogy "állandóan szembesítelek a saját mentális elképzeléseiddel" (a guru biztosan megmutatta neki, hogy szavakkal táplálkozik). Aztán hozzáteszi: "De ami engem illet, érzem, érzem a szereteted mindig velem van, és minden rendben van. " - Soha! Ez az első alkalom az életében, hogy ezt mondta nekem.

Így ez adta az ötletet, hogy leírjam, amit mondtam neki Sri Aurobindo tanításáról:

"Ahhoz, hogy megértsük és kövessük Sri Aurobindo tanítását, tudnunk kell az ellentmondás minden lehetőségén felülemelkedni."

Ez azt jelenti, elérni a régiókat, ahol az ellentmondások már nem léteznek. Ez igaz. Ugye, ha veszünk idézeteket Sri Aurobindotól egy adott témában, lehet, hogy összerakunk dolgokat amelyek teljesen ellentétei egymásnak, mondja az egyik dolgot, akkor annak az ellenkezőjét, aztán megint valami mást. És akkor a megértéséhez nem kell magadban mondogatni: "De miért mondja az ellenkezőjét annak, amit előtte mondott" tudni kell felülemelkedni - fölé elég jól (!) Ott, ez... nagyon érdekes. Ha már ott vagy, ez ​​nagyon érdekes.

És gyakorlati szempontból, ami figyelemre méltó az, hogy ebben a régióban, amely túl van minden lehetséges ellentmondásokon, ott rejlik a forrása a valódi hatalomnak.

De úgy értem, hogy ha Sri Aurobindo egy mondatában azt találhatjuk például, hogy "Isten", ez egy jelentésében üres szó, amelybe az ember beleteszi, amit akar, majd egy leírás hasonlít arra amit én adtam az isteniről. És az írásaiban ez így van mindennel.

(csend)

Ezután szeretném közzétenni ezt az idézet Sri Aurobindotól:

„A tradíciók nagyon kiemelkedőek a saját helyükön, a múltban, de nem látom be, hogy miért kellene pusztán ismételni őket, és nem messzebb menni. A tudat spirituális fejlődésében a földön a nagyszerű múltat egy nagyszerű jövő kell, hogy kövesse.”

January 14, 1932

*
*     *

Nem sokkal később

Anyukád repülővel akar jönni?

Hajóval.

Mon petit, a hajók már nem mennek át Port Said-on: a Szuezi-csatorna zárva van.

Mi fog történni?

(Hosszú hallgatás után) így vagyunk, (gesztus: egyensúlyozás két szakadék felett).

Tegnap nagyon nyomatékosan válaszoltam volna... Hadd mondjam el, mi történt. Volt itt egy amerikai, egy nagyon kedves fickó, aki, mielőtt idejött, ejtőernyős oktató volt az Izrael hadseregben. Nem gondolom, hogy izraeli, azt hiszem amerikai; ő egy amerikai állampolgár, biztos vagyok benne, láttam az útlevelét. De ejtőernyős oktató volt az Izraeli hadseregben. Amikor azok ketten elkezdtek harcolni, írt nekem egy levelet, amelyben azt mondta, hogy nagy elismeréssel van az izraeli nemzet iránt, mondván, hogy elértek egyfajta testvériséget és együttműködést, amely figyelemre méltó. Ez volt a benyomása az országról. És azt mondta, hogy ha kitör a háború, szeretne visszamenni oda, hogy segítsen nekik, amennyire csak tud. Így amint elkezdték bombázni egymást, úgy döntött indul. Tegnap este ment el. És láttam délután, mielőtt elment.

Ő őszinte ember. Amíg itt volt, Sri Aurobindo... (hogy is mondjam?), az volt a benyomásom, hogy Sri Aurobindo "konkretizál" (mindig itt van, de időnként úgy tűnik, hogy konkretizál, mintha... (Anya az összegyűjtés vagy összesűrítés gesztusát mutatja).. Tényleg ez a benyomásom: konkretizál, és elkezd beszélni. Akkor először Sri Aurobindo azt mondta neki (ám egy egész VILÁG volt abban), "áldásom veled."

A férfi nagyon meghatódott. (Nem mondtam el neki, hogy Sri Aurobindo szólt; Beszéltem, érted, az én szám mondta akkor, de Sri Aurobindo volt aki beszélt). Aztán koncentráltam, és Sri Aurobindo azt mondta, nagy erővel:

"Minden ország hamisságban él. Ha csak egyetlen ország is kiállna bátran az igazság mellett, akkor lehet, hogy meg lehet menteni a világot."

(csend)

A nap vége felé, amikor egyedül voltam, elkezdtem kérdezi Sri Aurobindot, hogy pontosan mire gondolt... Természetesen, az ő reménye, hogy az az ország, amely "kiállna az Igazságért" India lenne - ebben a pillanatban nagyon messze van ettől. De... És mivel a téma előttem volt, megkérdeztem tőle, miként látta egy harmonikus jövőben a földi lehetőséget.

Akkor azt mondta nekem - nagyon egyszerűen, nagyon világosan: "Minden nemzet és ország szövetsége kivétel nélkül az összes kontinensen, egyetlen szövetség, a föld összes emberi nemzetének szövetsége." És egy csoport - egy kormányzó csoport - amely az országok egy-egy képviselőjéből áll, aki a legtehetségesebb ember a politikai és a gazdasági felépítés szempontjából. És semmi arányossági kérdés, hogy a nagy országok számos képviselőt adnának, míg a kicsik csak egyet-egyet országonként. Mert minden ország a probléma egy aspektusát jelenti. És váltogatva üléseznének.

Ez egy nagy látomás volt, nem is annyira szavakkal, mint inkább egy vízióval.

Így állnak a dolgok. Ma... Hallottad már a mai híreket?

Lezárták Szuezt és megszakították a kapcsolatot az USA-val.

Minden muzulmán ország beleértve Algériát és a többit is, már elrendelte a kapcsolatok megszakítását Amerikával és Angliával.3 Nem tudom, hogy mindez a hír igaz-e, azonban van egy általános nyomás minden országból, például Amerikából és Angliából, és ugyanakkor Oroszországból, tűzszünetre és a konfliktus megállítására.

Ha ez a hír igaz (mert a sorozatos hazugságok összessége elképesztő), de ha ez a hír igaz, az azt jelenti kezdődik a Nyomás - a Tudatosság nyomása. Már elkezdett működni.

Ugye minden nemzeti entitásnak joga van szabad és független léthez, feltéve hogy az nem zavarja a többi entitást szabad és független létében. Ambíciókat, területi bővítéseket - természetesen az összes gyarmatokat -, mindent ki kell takarítani a képből. Hogy megvédjék magukat, az egyiptomiak azt mondják, hogy az izraeliek nyilvánosan kijelentették, hogy Izrael határa a Nílus kellene legyen. Nem tudom, hogy igaz-e, nem tudom igaz-e, mert mindenki hazudik. Részükről, az egyiptomiak nyilvánosan kijelentették, három évvel ezelőtt (ez egy nyilvános nyilatkozat volt), nyilvánosan kijelentették, hogy az izraeli népnek nem volt joga létezni, és el kellett tűnnie.

Három nappal ezelőtt Nasszer kijelentette, hogy mit akar: "Izraelt megsemmisíteni: letörölni a térképről.

Oui, úgy van. Ám három éve azt nyilatkozták, hogy Izraelnek nem kellene léteznie. Emiatt aztán nyilvánvalóan hamis színben tűnnek fel.

Nem tudom, mások hogyan reagáltak... Az egész világ hazugságban él, minden kétséget kizáróan, de egy dolgot abszolút módon kell megalapozni: minden nemzet vagy ország jogát az egyéni létezésre, feltéve, hogy nem avatkozik bele más nemzet jogába. Ez kell legyen az alap.

Természetesen, akkor elkezdenek vitatkozni: "De abban az időben, a dolgok úgy voltak, abban az időben ők olyanok voltak, és a múltban ez a miénk volt, a múltban..." Végtelen az érvek sora. Ezért szükséges egy magasabb látás, amely képes a dolgok kiegyensúlyozott és igazságos és mély látására, képes kimondani: "Ez így van." Ellenkező esetben egy meghatározhatatlan forrása lehetne az érveknek.

Mindenesetre, pillanatnyilag minden diplomáciai kapcsolat hazugságon alapul, - és a legdurvább hazugság az, hogy ez szükségszerűségként, és az egyetlen kiútként elfogadott. Így tartják. Szóval ez az, amit először meg kell szüntetni.

(csend)

Van egy frakció az új indiai parlamentben, olyan emberek csoportja, akik elégedetlenek a parlament Indiával kapcsolatos álláspontjával, és azt akarták, hogy Sri Aurobindo ideái és instrukciói alapján járjon el. És kérték, ha tudnánk innen küldeni valakit előadást tartani Delhiben... Ez egy "frakció" - természetesen nem az egész parlament.

Ez olyan valami, amivel szembe kell nézni.

Ám a nehézség az, hogy megtaláljuk a "valakit", mert kellene legyen egy embert aki ismeri, Sri Aurobindot alaposan, először is, közvetlenül képes fogadni az ő inspirációit (ami egy nagyon nehéz előfeltétel), és ugyanakkor egy nagyon erős karakter hatalommal, - egy fertőző hatalommal - és egy erővel, hogy felemelje a tehetetlen tömeget... Évek óta keresem ezt az embert, anélkül, hogy megtalálnám.

Volt egy ember aki csinálta volna - nem teljesen jól, nem rendelkezett elég széles látókörrel Sri Aurobindo megértéséhez, ám nagyon egyenes és erős volt - őt meggyilkolták Kasmírban.

Meggyilkolták?

Ő az egyetlen, aki eljött ide, amikor szeretettünk volna egy konferenciát az egyetemi megnyitóhoz, Ő volt az, aki elnökölt.4 Egy meglehetősen magas és erős férfi. Elfelejtettem a nevét. De ott Kasmírban megölték őt (természetesen hivatalosan: "megbetegedett").

Nem volt tökéletes, egy hiánypótló volt, de különben ő megtette volna. Ám most... A fiatalok körében, akiket nem ismerek?... Amire szükség van, hatalom egyesítve széles látókörrel, Sri Aurobindo inspirációinak megértési képességével és továbbításával, és ezzel együtt vitális erő. A két dolog együtt.

És ez nem valami holnapra: ez most azonnal van, ez a probléma, mert a veszedelem most van.

(csend)

Mindaz, ami a [Agenda] "doboz"-ba megy, azt nem lehet közzétenni.

De tudod, - én ritkán éreztem úgy, hogy - tegnap tényleg volt valami olyasmi, mint egy ima Izraelért.

Ugye!

Tényleg azt mondod magadnak: "ez nem lehet."

Ez az, ez az. Oly erős volt.

(csend)

De van módod, hogy kapcsolatba lépj azokkal az emberekkel Delhiben, és elmond nekik amit akarsz?

Ó! Ha küldök valakit, akkor fogadnák. Ez az N. S. aki a kormány tagja, egy egész frakció van vele, egy párt, meglehetősen erőssé nőttek.

Ez nagyon friss, már kértek bennünket, hogy küldjünk el valakit. N. S. csak N.-t ismeri, ezért azt mondta neki: "Szeretnél jönni?" N. felajánlotta, hogy megy, de... 5

Neki van érzéke az emberekhez, de...

Nem, ő nem az az ember. Nem azt a benyomást kelti, hogy a tiszta és egyenes. Ő nem egy egyenes ember.

(Némi csend után) Ő még mindig abban az állapotban van, amelyben megpróbálunk örömet okozni az embereknek

Egy olyan ember, mint P.?

(Anya nevet) De ő nem hajlandó! Nem akarja, hogy megérintse a politika. Ő, a saját területén valóban erős! (Anya nevet), de nem egy politikus.

(hosszú csend)

A valódi erő jele - a valódi erőé - veszély, illetve döntések vagy tettek szükségessége esetén ab-szo-lút nyugodttá, rendíthetetlenül nyugodttá válás. Azonnal meghonosul egy nyugalom, mint ez(gesztus merev, mint a kard), hogy semmi sem mozog - automatikusan. Ez a jel.

Ez nagyon érdekes volt... Nem voltál itt, amikor az Ashramot megtámadták?...6 Ez nagyon érdekes volt, nagyon érdekes.

Tudod, tüzek gyúltak itt, a sarkon ott emberek kiáltoztak, kövek repültek... Azon a napon volt egy felejthetetlen élményem. Abban a pillanatban amikor a támadás híre jött, olyan volt, mintha a tudatosság készült volna behatolni az univerzális testi-fizikai tudatosságba, mint ez (terjedés gesztusa) És akkor onnan az univerzális testi-fizikai tudatosságból, minden megfigyelhető volt. Így képes voltam látni: képes voltam látni a reakciót MINDENKIBEN. Ez tényleg érdekes, nagyon érdekes, oh!...

Minden, ami elkezdett rezegni (nem is beszélek félelemről - azoknak, akik félnek, ez katasztrófát jelent - de még csak nem is félelem: izgatottság), minden ami kezdett rezegni az vonzotta - VONZOTTA - a dolgokat, (láttam az egészet) vonzotta a veszélyt.

Természetesen a testem olyan volt mint ez (a rendíthetetlenség gesztusa), de ez semmi volt, mivel nekem... De P. olyanná vált, mint ez (ugyanaz a gesztus), mint egy mozdulatlan kard: nyugodt, csendes... Így megtudtam [P.-ről], amit nem tudtam korábban. A többiek... (vibráló, izgatott gesztus) Pfuj!

A főhadiszállás itt volt ebben a szobában. Egész éjszaka éjfélig; mindenki összegyűlt itt. És láttam mindenkiben - valamennyiben. Felülről, volt egy tiszta - tiszta - tiszta látomás, rendíthetetlen és teljesen személytelen... Láttam, mi folyik mindenhol, de mindenhol.

Volt az izgatottságnak egy mozdulata, és egy kő jött az utcáról és eltalálta az ablakom a rácsot - egyetlen. Tudtam miért, és ki volt az.

Ez nagyon érdekes volt.

 


1 Lásd a május 24.-i beszélgetést: Mi az Isteni? (vissza)

2 „A testetlen Névnélküliség, amely látta Istent megszületni,
És próbál a halandó elméjéből és lelkéből
Egy halhatatlan testre és egy isteni névre szert tenni." (Savitri, I.III.40) (vissza)

3 Megállítva az olajszállítást nekik is. (vissza)

4 Anya itt Shyamaprasad Mukherji.-ra utal (vissza)

5 Később Neelam Sanjiva Reddy elárulta Indira Gandhit, mint ahogy N. elárulta Anyát. (vissza)

6 65. 02. 19 és 02. 24. – Láttam a kőzápor támadást, és az égig érő lángokat: az egész ég vöröslött. Egyszerűen az asztalomnál ültem, vacsoráztam a támadás kezdetekor. És pont a támadás előtt jött az élmény, a tudatosság [a másik állapoté]: többé már nem ez a test voltam, hanem a Föld – a Föld fizikai igazságának tudatossága, hogy pontos legyek –, a fizikai élet számára ismeretlen békével, nyugalommal. Az egész támadás az igazság bármi mögöttes összetevőjét nélkülöző tökéletes hamisságnak tűnt [azaz az akvárium nagy illúziójának], de ugyanakkor, egyidőben (nem tudom szavakba foglalni, de egyidőben) az egész városban, és különösen itt, az ashramban, volt egy mikroszkopikus érzékelésem (teljesen precíz és pontos) a hamisság összes KAPCSOLATOT LÉTREHOZÓ pontjáról: a kapcsolatot lehetővé tévő hamisság pontos rezgése minden egyes személyben és minden egyes dologban. Azt jelenti, hogy amennyiben az itt lévő tudatosság [a másik állapoté] kollektív lett volna, ha képesek lettünk volna kollektíven befogadni, semmi sem érhetett volna el hozzánk – a köveket eldobták volna, de minket nem érintett volna. Például, egy nagy követ dobtak az ablakomnak, és abban a pillanatban láttam, láttam, hogy a jelenlévő emberek tudatosságában lévő hamisság rezgése engedte meg csupán annak a kőnek, hogy becsapódjék arra a bizonyos helyre. Megvolt ugyanaz az érzékelésem egyidőben, mindenhol, az egész város fölött… Tehát most én tudom – tudom tökéletesen és elfelejthetetlenül –, mi az igazság rezgése a fizikai birodalomban: milyen állapotban kell lennie a fizikai testnek, hogy LEGYEN az igazság. Ez valami megváltoztathatatlan, FIZIKAILAG mozdulatlan (mentálisan az semmi, az könnyű). Ez olyan, mint egy fizikai mágnes az igaz fizikai rezgések számára – nem megy keresztül az elmén, még a vitálison [élet-természet] sem: fizikai, egyfajta a fizikai igazságot bevonzó mágnes…

…A hamisság rezgései egyfajta reszketést okoznak az Anyagban. Láthattam, oly tisztán, ahogy te látod az anyagi tárgyakat, a rezgést, ami LÉTREHOZTA A KAPCSOLATOT azzal az összes hamissággal, és A Rezgést, ami minden kapcsolatot lehetetlenné tesz, bármilyen becsapódást LEHETETLENNÉ…

Azóta néhányan elmesélték nekem személyes élményüket. Például X kiment, hívni akarta a rendőrséget, és át kellett haladjon az udvaron (ahol szó szerint kőzápor hullott), és mindenki rákiáltott – Menj vissza, be! Menj vissza, be! Őrült vagy!” De ő ennek ellenére átment az udvaron – és egyetlen kő sem találta el. Az volt az érzése, hogy egyszerűen lehetetlen, hogy eltalálják őt. Ez bizonyíték a két állapot közti rezgéskülönbségre: a a Hamisságra reagáló rezgés, s a másik, ami nem kínál semmiféle választ, úgy értem, nincs semmiféle lehetőség BÁRMI KAPCSOLATRA – két különböző világ. Egyik az igazság, a másik a hamisság világa. És az igazság e világa FIZIKAI, anyagi; nem fent van a mennyekben: anyagi. És ennek kell előlépnie, és elfoglalni a másik helyét. Satprem: A Sejtek Elméje, 128-130. oldal, Ezvankiadó 2009. (vissza)

magyar